Když si připlatíte za asistenční služby u PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny a.s.

... tak vám je stejně nikdo neposkytne.

K pojistce standardního bytu v kompletně rekonstruovaném panelovém domě, který pronajímám, jsem si při pojištění u PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny sjednal příplatkové asistenční služby. Jde o větší desetikoruny za měsíc, a jistota je jistota, kdyby něco prasklo, na dálku to vyřeším dost těžko.

V říjnu 2018 v bytě došlo k (laicky řečeno, technickým detailům nerozumím, a ani nepotřebuji) závadě přívodu vody, kdy do bytu tekla voda. Nájemnice zavřela hlavní kohout na stoupačce a zavolala mi. Já byl přes 2 hodiny jízdy autem daleko, takže jsem zavolal dle pokynů na webu PKP na asistenční linku jejich partnera, AXA ASSISTANCE. Stačí dát hledat v google, abyste si udělali představu co je to za partu.

První hovor v sobotu. Paní na lince se nepodařilo ani dohledat smlouvu, jejíž číslo jsem zpaměti nevěděl a podle mého jména mi tvrdila, že tam žádná taková není. Fajn, našel jsem všechny detaily, jak jsem byl u PC, a poslal emailem na email prezentovaný jako nonstop (asi jako že tam jde nonstop poslat email, taková, u emailu nezvyklá vlastnost), s tím že to už není úplně akutní, když voda aktuálně neteče, "jen" jaksi nemá paní nájemnice v bytě studenou vodu. Doručeným potvrzovacím emailem od AXA jsem to, velmi, opravdu velmi naivně, pustil z hlavy - v emailu jsem napsal kontaktní telefon na nájemkyni s předpokladem, že jí zavolají a na místě závadu vyřeší - což je přesně to, k čemu má asistenční služba podle pojistných podmínek sloužit. A podle mě i logické, abych to neorganizoval na dálku, když se dokomunikují společně.

V pondělí mi volá nájemnice, že mě nechtěla už o víkendu otravovat, ale nikdo tam nebyl ani se jí nikdo neozval. Volám znovu na axu, kde opět nemůžou najít smlouvu. Volám do PKP, kde mě paní ujišťuje, že je smlouva OK, jen to AXA blbě vidí, že tam vidí Prahu místo Litvínova.

Vážně má klient řešit hokej ve smlouvách mezi pojišťovnou a jí najatou asistenční službou? Jako fakt?

Volám znova do axy, naprosto zuřím. Jakýsi pracovník s rétorikou gramofonové desky neustále opakuje "no když je prasklá stoupačka, tak to jsou společné prostory a nikoho tam nepošleme". K tomu došel tak, že jsem v prvním emailu napsal něco ve smyslu, že to je možná někde u stoupaček. Jen asi 17x během toho jednoho hovoru jsem zopakoval, že sakra (i jiný slova, než sakra) nevím, jestli je prasklá stoupačka, protože jsem v tom bytě nebyl. Že to prostě nevím, netvrdím že to někde je nebo není. Dokola gramofonová deska, "když je podezření že je to ve stoupačkách, tak tam nikoho posílat nebudeme".

Dal mi skvělou radu: Zavolejte si někoho sám, a když doložíte, že to nebylo ve stoupačkách (?!), tak vám to do výše 2000 Kč proplatíme.

Že pointa asistenční služby je v tom, že toto zajistí? Že nebudu organizovat na 200km daleko zásah? Ne u PKP.

Jak se k tomu postavila PRVNÍ KLUBOVÁ? Jejich zaměstnankyně mě do telefonu výslovně potvrdila, že jsem nikde se žádnou jistotou neřekl, že je závada ve stoupačkách, a ať jim (axe) znova zavolám, ať tam někoho pošlou. Tutéž jsem pak požádal, ať si to laskavě s jejich partnerem, axou, domluví sami a někoho tam pošlou. Vykašlali se na to.

Servis nakonec provedl pracovník družstva, které dělá správu pro společenství vlastníků, a kam jsem volal v zoufalství, že je tam asi prasklá stoupačka nebo něco, že nevím, a jestli se tam můžou podívat. Stoupačka to nebyla, bylo to až v bytě. Takže to, co měla dělat asistenčka, kterou si platím, jsem organizoval sám a oprava byla patrně tak náročná a nákladná, že za ni servis správce domu ani nic nechtěl.


Tentokrát se ještě k nefungování PKP postavila relativně čelem, uznali že je to špatně, uznala to nakonec i AXA. Na fungování - tedy spíše nefungování PKP to nemění nic - to že si vybírají pochybné partnery nemůže být problém klienta.